Hyr en larmväska och säkra arbetsplatsen

Byggarbetsplatser blir ofta stora och inte sällan så kan detta också innebära en enda stor röra. Det finns flera olika företag inblandade. Företag som i sin tur använder sig av olika mindre underleverantörer. Det gör att det är svårt att hålla koll på alla som befinner sig på området – och att detta i sin tur ger en ökad risk för stölder

Med en larmväska kan man som företag säkra arbetsplatsen och se att de värdefulla maskiner, den dyra utrustningen, allt material och de verktyg som används inte blir stulna. Något som givetvis även gäller nattetid. 

Det senare är nämligen inte heller ovanligt att se. Tjuvar är väl medvetna om problematiken som finns på byggarbetsplatser. Man vet att det är svårt att hålla koll på alla som befinner sig på området  – och man vet också att ett stängsel sällan utgör något problem att ta sig över.

Många värdefulla saker på arbetsplatsen 

 Lika väl medveten är också tjuven om vilka värden som finns på en byggarbetsplats – och hur enkelt det är att sälja olika maskiner och verktyg; eller vitvaror – vidare utan att de går att spåra. 

En larmväska är en smart lösning som kraftigt försvårar dessa stölder. Med hjälp av larm, larmcentral, kameror och andra smarta lösningar kan även en temporär arbetsplats – som ett bygga är att anses som – bli ett stabilt fort där alla stölder och olaga intrång effektivt kan stoppas. 

Välj en seriös och kunnig leverantör

Marknaden för olika typer av larm är het i Sverige. Inbrotten ökar och folk känner en ökad osäkerhet. Det gör att man gärna investerar i saker som skapar trygghet. Larm är en ypperlig lösning – både i hemmet och för arbetsplatsen. Det gäller emellertid också att välja rätt leverantör. Behöver ni en larmväska så är det viktigt att ni väljer en partner som kan A) identifiera och förstå era behov och B) anpassa larmen utifrån dessa. En vanlig standardlösning är bra, men den är sällan tillräcklig. Er larmväska ska kunna skräddarsys och därför blir valet av leverantör extremt viktigt.